Kūrybinės dirbtuvės suaugusiems „UŽ SPALVINIMO KNYGELIŲ RIBŲ„ su DR. AUDRONE BRAZAUSKAITE – tai kūrybiško mąstymo, žiūrėjimo „kitu kampu“ metafora, tai pasitikėjimas savimi, „aš galiu sukurti pats/pati“, pasitikėjimas savo idėja, savo pasirinkimu. Suprantu, kad yra žmonių, kuriems būtent tokio pasitikėjimo trūksta. Todėl šioje grupėje siūlysiu dailės raiškos būdus, kurie skatintų žengti savarankiško piešinio link. Tikslas: „išdrįsti peržengti spalvinimo knygelių ribas“- išdrįsti kurti savarankiškai, atrasti piešimo malonumą, piešimo procesą naujai, „kaip pamirštą seną“, piešiant lavinti kūrybiškumą, mąstymą, refleksiją. Priartinti dailės kūrybą kasdienybėje, atrasti savo prigimtinį kūrybiškumą, kaip išminties ir daugelio atsakymų resursą, integruoti šią veiklą savo kasdieniame gyvenime. Šiuose užsiėmimuose skatinsiu spontanišką, intuityvią tapybą, kur siekiama įsiklausyti į save „čia ir dabar“, visi pasirinkimai yra tinkami– šiai veiklai mokėjimo piešti nereikia. Tokiuose užsiėmimuose gali dalyvauti visi.
- nori piešti, bet nedrąsu pradėti
- mėgsta piešti, bet nėra laiko
- nori save pažinti naujai
- nori save pažinti giliau
- nori save pamatyti kitų akimis
- nori atsipalaiduoti kūryboje
Susitikimuose tapysime, lipdysime, kursime, piešime, rašysime refleksinius užrašus ir dalinsimės patirtimi dalyvių grupėje. Bus skatinama intuityvioji, spontaninė tapyba, skirtas laikas refleksijai – rašymui apie asmeninį kūrybinio proceso patyrimą, taikoma dailės terapija, siekiant gilesnių įžvalgų. Teoriškai ir moksliškai yra pagrindžiama, kad būtent tokia kūrybinio proceso seka (kūrybinis veiksmas, refleksija, įvardijimas) stiprina savivoką, savęs pažinimą, pasitikėjimą savimi, sąmoningumą ir, be abejo, kūrybinį mąstymą. Toks kūrybinis procesas yra kaip tiltas tarp asmens vidinio ir išorinio pasaulio ir yra galimybė integruoti nesuvoktus jausmus.
Pastaruoju metu esu davusi ne vieną interviu apie spalvinimo knygeles suagusiems. Sužinojau, kokios jos yra populiarios šiuolaikinėje visuomenėje, netgi prilyginamos terapijai. Man įdomu buvo mąstyti apie tai: viena vertus tai rodo asmens prigimtinį poreikį kurti, atsipalaiduoti, „sustoti“ nuolatiniame bėgime. Kita vertus, rodo polinkį rinktis šablonus, klišes, jau sukurtą standartą. Be abejo, taip greičiau ir saugiau… Bet tuo pačiu prarandami svarbūs kūrybinio proceso aspektai: susidūrimas su iššūkiu sukurti savarankiškai ir taip patirti visą spektrą išgyvenimų, visapusiškai tobulėti.. Mano nuomonę šiuo klausimu galima perskaityti čia .
Šie mano apmąstymai ir pasisakymai paskatino susiformuoti alternatyviai kūrybinei idėjai – užsiėmimų ciklui UŽ SPALVINIMO KNYGELIŲ RIBŲ.
- Numatoma kad iki 1 val vyks kūrybinis darbas, iki 45 min. vyks refleksinių užrašų rašymas, iki 1 val vyks bendras pasidalinimas rate. Svarbu žinoti, kad bendrame rate dalyviai dalinasi laisvanoriškai. Viso 1 užsiėmimo trukmė iki 3 val.
- Numatomi 10 susitikimų. Užsiėmimai vyks ketvirtadieniais nuo 18.00 val. 1 užsiėmimo kaina su dailės raiškos priemonėmis yra 30 eur.
- Užsiėmimai vyks Menų terapijos centre, adresas: Žemaitės verslo centras, Žemaitės g. 21, Vilnius (2 įėjimas, 3 aukštas su liftu)
- Vietų skaičius ribotas.
- Registracija vyksta el paštu menuterapija@gmail.com . Registracija patvirtinama, pervedus 1 užsiėmimo mokesti 30 eur į MTC sąskaitą. Likusi suma mokama visa arba dalimis.
Viešoji įstaiga “Menų terapijos centras”
Įmonės kodas: 301523775
B.s. Nr.: LT25 7300 0101 0576 9667
Bankas „Swedbank“, AB
Banko kodas: 73000
Audronė Brazauskaitė, soc. m. daktarė, dailės terapeutė – dailės terapeuto profesijos pradininkė LT (kvalifikacija suteikta Lietuvos dailės terapijos taikymo asociacijos), dailininkė, dailės mokytoja ekspertė, Viešosios įstaigos Menų terapijos centras steigėja ir vadovė, LSMU Reabilitacijos klinikos antros pakopos programos “Dailės terapija” lektorė. Lietuvos dailės terapijos taikymo asocijacijos (LDTTA), 2003-2010 m. pirmininkė, o nuo 2010 m. tarybos narė. Dirba darbo grupėse dėl dailės terapeuto profesijos reglamentavimo Lietuvoje. Knygos “Vaikų dailės terapinis aspektas” (Vilnius: Gimtasis Žodis, 2004) autorė, analitinio metodinio leidinio “Modernaus meno socialinė reikšmė: meniniai – socialiniai performansai”, (Vilnius: Menų terapijos centras, 2015) viena iš autorių ir sudarytojų.